Vad innebär Gamification? Hur påverkas du och ditt företag? Trenden vi måste förstå och integrera i vår affärsnytta för att överleva. Branschens främsta innovatörer ger dig en introduktion och överblick över fenomenet vi alla är en del av.

Kursen om 3 dagar to-lö ger dig den grund du behöver för att förstå Gamification online och offline. Du får ta del av sucess stories och failure stories. Du får konkreta tips och råd om hur du kan anamma och medvetet använda gamification i din marknadskommunikation.

Gamification
Längd: Introduktion och påbyggnad, skräddarsys
Kursstart: Kontakta oss för kursstart
Utbildningsort: Stockholm

På samma sätt som en spelare lär sig att förstå ramar och regler inom ett spel, för att sedan uppnå mål i det spelet, kan liknande spellogik och målgruppsanalys användas även utanför faktiska spel, förklarar Mattias Escudero Liljeqvist, utbildningsledare på Futuregames.

Enligt en europeisk studie från 2011 spelar 62% av Sveriges befolkning mellan åldrarna 12 – 65 digitala spel (källa: Findahl 2011). Det innebär att över hälften av svenskarna är mottagliga för kampanjer och projekt där spellogik tillämpas.

Läs vår intervju med Mattias Escudero Liljeqvist: Därför bör ditt företag använda sig av Gamification

Section 1
Final Quiz
TypOnline-kurs
Övrig information
Kontakta oss för en skräddarsydd utbildning.
Intressseanmälan
Fält markerade med * måste skrivas i.
Köp nuBoka nu