UX-design

// WHY? // USER EXPERIENCE // IMPACT // GAME THINKING // EXPERIENCE DESIGN // DIGITALA KUNDRESOR // SERVICE DESIGN // UX-DESIGN
// USER RESEARCH // PERSONAS // CORE VALUES // DIGITAL BEHAVIOR // VR/AR // UX/GUI // GAMIFICATION // PROTOTYPING // AFFÄRSNYTTA
// PERFORMANCE // EXCELLENCE // SATISFACTION

VAD ÄR UX-DESIGN?

UX eller User Experience är din kunds upplevelse av ditt kompletta erbjudande. Det inkluderar alla “interaktioner” med ditt företag, din produkt och din kommunikation; Kampanjer, annonser, säljare, hemsidor, logotyp/branding, butiker, förpackningar, leveranser, priser, garantier, service, bemötande, kvalitet, funktionalitet, design, färger, former, material, ljud, bilder, texter

“USER EXPERIENCE” ENCOMPASSES ALL ASPECTS OF THE END-USER’S INTERACTION WITH THE COMPANY, ITS SERVICES, AND ITS PRODUCTS.”

 

VARFÖR BEHÖVER DU UX-DESIGN?

Ditt mål är att skapa bästa möjliga kundupplevelse och “kundresa” i ditt erbjudande. Med de resurser du har till ditt förfogande. Om ditt bolag vill vinna affären, växa och överleva. Den digitala transformationen ställer skyhöga krav på smart digital närvaro. Det enorma kommunikationsflödet gör det extremt svårt att sticka ut och synas i bruset.

– Varför ska någon lägga tid, pengar och energi på just ditt erbjudande?
“När du sätter kundens upplevelse i centrum löser du problemet. Med UX som ledstjärna skapar du en röd tråd i allt du gör och kommunicerar.”

“ GAFA – Världens mest framgångsrika företag har alla ett starkt UX-fokus. Du säljer inte en vara eller tjänst. Du säljer en lösning för kunden. Och det är kundens upplevelse (UX) som avgör om du överlever långsiktigt i stenhård konkurrens.”

 

VI SKRÄDDARSYR – UTIFRÅN DITT BEHOV OCH DINA MÅL

EX PÅ KOMPETENSHÖJANDE INSATSER;

– UX- design – INTRODUKTION – halv- eller heldag
– Skräddarsydda dag-, kvälls- eller helgkurser från 3 till 10 tillfällen
– 11 veckors intensiv DIPLOMUTBILDNING
– Utvalda kurser i samverkan med våra YH-program

VÅRA FOKUSOMRÅDEN INOM UX-DESIGN

– vilka kompetenser behöver du addera?
– vad behöver du kartlägga, synka och förändra?

UX-resan – kartlägg din kunds totala upplevelse
UX-resan – UX som ledstjärna i din verksamhet
UX och digital / visuell design
UX och Game Thinking
UX och User Research
Experience Design
Rapid Prototyping
Service Design
Analytics, SQL och statistik
UX och affärsutveckling

 

VÄLKOMMEN ATT RINGA ELLER MEJLA!

Hör av dig och berätta om dina och ditt teams behov och mål – såväl akuta som mer långsiktiga.

Vi ser fram emot ditt samtal eller mejl. Självklart kommer vi gärna på besök eller visar dig vårt kompetenscenter i ”House of Change” i SOFO.

ANNA MÖLLER
anna@cmeducations.se
+46708369100

MARCUS LINDBORG
marcus.lindborg@cmeducations.se
+46763918017

UX-design

Ort: Stockholm
Övrig information

VI GER DIG DEN KUNSKAP DU BEHÖVER! Hör av dig till oss så skräddarsyr vi ett Agile-koncept för dig och ditt team / företag.

Utbildningsledare

Anmälan till
UX-design

Skicka anmälan